Wat een dialoog is en hoe je deze in de klas kunt voeren leren de leerlingen in fase 2.
Ze stellen eerst zelf regels op voor de dialoog en gaan daarna met elkaar in dialoog over wat ze precies geloven. Daarna bespreken ze met elkaar hun levensbeschouwelijke stamboom en bereiden ze zich voor op het vooronderzoek in hun eigen buurt.
Doen | Downloads
& Digibord |
|
Stap 1 | Leesteksten
2: – Terugblik – Vaardigheden Opdracht 1: Gespreksvormen |
Leesteksten
2 Digibord Fase 2 – stap 1 Onderzoeksblad 3: Gespreksvormen 1 en 2 |
Stap 2 | Leesteksten
2 (vervolg): – Wat is een dialoog? – Waarom een dialoog? – Tips en trucs Opdracht 2: Afspraken bij dialoog Opdracht 3: Dialoog Leesteksten 2 |
Digibord Fase 2 – stap 2 Onderzoeksblad 4: Dialoog |
Stap 3 | Opdracht
4: Ga met elkaar in dialoog. Opdracht 5: Geloof jij dat …? |
Digibord
Fase 2 – stap 3 (Zie Onderzoeksblad 4: Dialoog en Onderzoeksblad 2: Levensbeschouwelijke stamboom) Onderzoeksblad 5: Geloof jij dat? |
Stap 4 | Leesteksten
3: – Kenmerken van geloof Bekijk foto’s bij Kenmerken van geloof |
Leesteksten
3 Digibord Fase 2 – stap 4 |
Stap 5 | Opdracht
6: Huiswerkopdrachten |
Onderzoeksblad
6: Voorbereiding onderzoek in de buurt Onderzoeksblad 7: Op pad! Digibord Fase 2 – stap 5 |