Wat een dialoog is en hoe je deze in de klas kunt voeren leren de leerlingen in fase 2.
Ze stellen eerst zelf regels op voor de dialoog en gaan daarna met elkaar in dialoog over wat ze precies geloven. Daarna bespreken ze met elkaar hun levensbeschouwelijke stamboom en bereiden ze zich voor op het vooronderzoek in hun eigen buurt.


Doen Downloads & Digibord
Stap 1 Leesteksten 2:
– Terugblik
– Vaardigheden
Opdracht 1: Gespreksvormen

Leesteksten 2


Digibord Fase 2 – stap 1
Onderzoeksblad 3: Gespreksvormen 1 en 2
Stap 2 Leesteksten 2 (vervolg):
– Wat is een dialoog?
– Waarom een dialoog?
– Tips en trucs
Opdracht 2: Afspraken bij dialoog
Opdracht 3: Dialoog Leesteksten 2




Digibord Fase 2 – stap 2
Onderzoeksblad 4: Dialoog
Stap 3 Opdracht 4: Ga met elkaar in dialoog.



Opdracht 5: Geloof jij dat …?
Digibord Fase 2 – stap 3
(Zie Onderzoeksblad 4: Dialoog en
Onderzoeksblad 2: Levensbeschouwelijke stamboom)
Onderzoeksblad 5: Geloof jij dat?
Stap 4 Leesteksten 3:
– Kenmerken van geloof
Bekijk foto’s bij Kenmerken van geloof
Leesteksten 3

Digibord Fase 2 – stap 4
Stap 5 Opdracht 6: Huiswerkopdrachten
Onderzoeksblad 6: Voorbereiding onderzoek in de buurt
Onderzoeksblad 7: Op pad!
Digibord Fase 2 – stap 5

  

Start de digibordapplicatie bij fase 2

Start